Abstrakt. Celem badań było określenie efektywności technicznej kształcenia prowadzonego
na 10 wydziałach Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie i jej
zmian w latach 2009–2017; użyto metody DEA. Badania nad efektywnością wykorzystania
środków finansowych, przeznaczonych przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
na prowadzenie zajęć dydaktycznych, pozwoliły na wyodrębnienie trzech grup wydziałów:
o stałej efektywności, wydziałów poprawiających swą efektywność oraz wydziałów stale
nieefektywnych. Do wydziałów efektywnych w każdym z badanych lat należą: Wydział
Budownictwa i Architektury, Wydział Ekonomiczny, Wydział Techniki Morskiej i Transportu oraz
Wydział Informatyki (z wyjątkiem 2009 r.). Pierwsze miejsce w rankingu efektywności technicznej
w modelu ukierunkowanym na input zajmuje Wydział Budownictwa i Architektury, natomiast
w modelu ukierunkowanym na output pierwsze miejsce zajmują Wydział Ekonomiczny i Wydział
Techniki Morskiej i Transportu. Przeciętna wartość indeksu produktywności całkowitej
Malmquista w latach 2010–2017 dla modelu ukierunkowanego na input wynosiła 0,9810, średni
indeks zmian efektywności wynosił 0,9998, a średni indeks zmian technologicznych – 0,9812.
Dla modelu dydaktycznego uczelni zorientowanego na output wartości indeksu Malmquista
i jego części składowych wynosiły odpowiednio: 0,9370, 0,9963 i 0,9405.